Főoldal - Hírek

Jelentkezési lapok 

a 2019/2020-as tanévre

 

Szakgimnázium szakképző évfolyamára (1 éves):
http://dozsakalocsa.hu/Dokumentumok/jelentkezési-lap_1-eves.pdf

Bővebb információ: http://www.dozsakalocsa.hu/index.php/kepzeseink/erettsegire-epulo-szakkepzesunk

 

Érettségire épülő, nappali munakrend szerinti OKJ-s képzésekre (2 éves):
http://dozsakalocsa.hu/Dokumentumok/jelentkezesi-lap_technikus.pdf

Bővebb információ: http://www.dozsakalocsa.hu/index.php/kepzeseink/erettsegire-epulo-szakkepzesunk

 

Felnőttoktatás két éves érettségire felkészítő oktatás (nappali/esti):
http://www.dozsakalocsa.hu/Dokumentumok/jelentkezesi-lap_erettsegi.pdf

Bővebb információ: http://www.dozsakalocsa.hu/index.php/felnottoktatas/erettsegire-felkeszito-felnottoktatas

 

Esti munkarend szerinti OKJ-s képzésekre:
http://www.dozsakalocsa.hu/Dokumentumok/jelentkezesi-lap_esti.pdf

Bővebb infomáció az esti munkarend szerinti képzésekről:  

  • CNC gépkezelő

http://bajai.szcentrum.hu/reszletek/egykepzes/311

  • Épület és szerkezetlakatos:

http://bajai.szcentrum.hu/reszletek/egykepzes/307

  • Hegesztő:

http://bajai.szcentrum.hu/reszletek/egykepzes/308

  • Informatikai rendszerüzemeltető:

http://bajai.szcentrum.hu/reszletek/egykepzes/313

  • KKV I.:

http://bajai.szcentrum.hu/reszletek/egykepzes/312

  • KKV II.:

http://bajai.szcentrum.hu/reszletek/egykepzes/316

  • Női szabó:

http://bajai.szcentrum.hu/reszletek/egykepzes/309

  • Vállalkozási és bérügyintéző:

http://bajai.szcentrum.hu/reszletek/egykepzes/314

  • Vállalkozási mérlegképes könyvelő:

http://bajai.szcentrum.hu/reszletek/egykepzes/315

  • Villanyszerelő:

http://bajai.szcentrum.hu/reszletek/egykepzes/310

Rendkívüli felvételi eljárás


Iskolánk a 2019/2020 tanévre rendkívüli felvételi eljárást ír ki a szabadon maradt férőhelyekre.

A rendkívüli felvételi eljárásban meghirdetett tanulmányi területek:

A tanulmányi terület kódja

Megnevezése

0030

gépészet ágazat

0031

informatika ágazat

0032

közgazdaság

0033

rendészet

0034

szépészet

0040

cukrász

0041

épület és szerkezetlakatos

0042

gépi forgácsoló

0043

hegesztő

0044

női szabó

0045

pék

0047

rendészeti őr

 

A jelentkezési lap letölthető iskolánk weboldaláról:

http://www.dozsakalocsa.hu/Dokumentumok/jelentkezesi-lap_dozsa.pdf

 

Digitális Témahétről beszámoló

Iskolánk is résztvett a Digitélis Témahéten 5 projekttel, 3 évfolyammal és mintegy 60 diák részvételével.


Balogh Gáborné: Hálózatok a mindennapi életben. Hogyan kommunikálunk a hálózatok segítségével.

A projekt során a tanulók megismerkedtek az internetes kereséssel, a szerzõi jogok fogalmával. A szerzõi jogok, internetes keresés feldolgozása a kifordított osztály terem módszerével történt. Otthon dolgoztak fel, majd egy online feladatsor megoldása során be is számoltak tudásukról. Az online feladatsor a socrative.com segítségével készült. Ezután történt meg a téma választás. A 3-4 fõs csoportban, minden csoport más-más témát választott. A választott témából bemutatót kellett készíteni.
A feladatok a következõk voltak:

  1. Mobiltelefonok története. A mai mobilok fõbb jellemzõi. Milyen mobilt vásároljak?
  2. Az internet története
  3. Üzenetküldések. Hogyan alakult ki az internetes kommunikáció?
  4. Facebook

Eredményeinket egy padlet oldalon osztjuk meg. Nem maradt el a projektzáró sem, melyben összegeztük, hogy milyen nehézségekkel néztünk szembe a feladatok megoldása során, felelevenítettül a legviccesebb pillanatokat.

A projektet a bemutatók levetítésével és értékelésével zártuk. Mindenkinek értékelni kellett a saját a teljesítményét is.

Projektterv megtekinthető: itt.


Lakatosné Nyiri Anett: Messanger Hellászban

A projekt célja, hogy a tanulók a digitális technika segítségével önállóan szerezzenek, dolgozzanak fel és adjanak át ismereteket egy meghatározott történelemmel kapcsolatba hozható témában. A téma nem szorosan vett tananyag, így fontos szerepe van a szakmai, történelmi kíváncsiságnak, és az érdeklõdés felkeltésének, de hangsúly van a digitális eszközök használatán a megszerzett információk bemutatásához, átadásához.

Projektterv megtekinthető: itt.


Balogh Gábor: Hálózati alapismeretek

Az elsõ órán a tanulók megismerkednek a következõ témákkal: hálózati alapfogalmak, a hálózatok használatának elõnyei és hátrányai, a hálózatok méret szerinti csoportosítása, hálózati topológiák, az átvivõ közeg elemei, kábel nélküli kapcsolat, alapvetõ hálózati eszközök és feladataik. Az második órán a tanulók csoportmunkában internetes kutatómunkával megismerkednek a vezetéknélküli hálózatok biztonsági megoldásaival. A maguk közül kiválasztott tanuló bemutatja és elõadja a csoportja által szövegszerkesztõvel vagy bemutatókészítõvel feldolgozott témát. A projekt zárás során minden csoport és elõadó munkáját közösen kiértékeljük.

Projektterv megtekinthető: itt.


Anisity Attila, Baksa László, Kapitány Gábor, Kovács Krisztián: Digitális Fal

A tanulók szétszednek egy asztali PC-t. Rögzítik a falon az érintésvédelmet és biztonsági elõírásokat betartva az alaplapot, tápegységet és a merevlemezt. 3D nyomtatóval kinyomtatják az általuk tervezett és szerkesztett távtartókat. A szétszerelt PC elé rögzítenek egy plexi lemezt. Billentyûzet és egértartó polcot rögzítenek a falra. Felszerelik a monitort, valamint a hálózati eszközöket (WiFi router, switch). Rögzítenek egy IP kamerát. A szükséges hálózati kábelek teszteléséhez, hibaelhárításhoz egy kábeltesztert. A szükséges tápellátás biztosításához egy hosszabbítót. Az elkészült hálózati fal (iWall) segítségével változatos hálózattervezési feladatokat oldanak meg:

  • topológia tervezés
  • IP címzés (statikus, dinamikus)
  • WiFi hitelesítés és titkosítás
  • Portforwarding
  • DMZ
  • MAC címszûrés
  • Csavart érpáras kábelek készítése (EIA/TIA 568 A és B)
  • Kábelteszter használata, kábeltérkép
  • Megismerik a Neumann elvû számítógép felépítését, mûködését
  • Távtartókat, tartókat terveznek CAD szoftverekkel
  • 3D nyomtatót használnak

Projektterv megtekinthető: itt.


Páncsicsné Balla Renáta: Digitális drámázás

A tanulók az internet segítségével adatokat gyûjtenek a megadott témával kapcsolatban, a gyûjtött információk rendszerezése után közös megbeszéléssel összefoglaljuk a témát. A tanulók csoportmunkában egy 20 kérdésbõl álló Kahoot feladatlap segítségével mozgósítják a görög színházzal és a drámával kapcsolatos ismereteiket. A Kahoot feladatlap megoldásához telefonjukat használhatják a tanórán. A kitöltés után a problémás kérdések közös megbeszélése tanári irányítással.

Projektterv megtekinthető: itt.

Ideiglenes felvételi jegyzék a 2019/2020. tanévre


KEDVES HOZZÁNK JELENTKEZŐ DIÁKOK!

Elkészítettük a 2019/2020. tanévben induló tagozatok előzetes felvételi jegyzékeit. Az adatokat oktatási azonosítószám és jelige szerint tüntettük fel, pontszám szerint csökken sorrendben. Azon tanulók esetében, akik azonos pontszámot értek el, a sorrendet az ABC határozta meg. Az elért pontszám maximum 50 pont lehet, mely a 7. év végi és a 8. félévi érdemjegyekből állt össze, 5 tantárgy figyelembe vételével.

A tanuló minden olyan tagozat listájában szerepel, amelyet a jelentkezési lapján feltüntetett.

Az alábbi listákat többszörösen is ellenőriztük, de amennyiben valamilyen hibát vesznek benne észre (pl. tagozatválasztás, stb.) kérjük, feltétlenül értesítsék az intézményt!


A felvételről, vagy az elutasításról szóló értesítések megküldése: 2019. április 30.

Kalocsa, 2019. március 13.

Iskolavezetés  

A szakgimnáziumi felvételi jegyzék elérhető: itt.
A szakközépiskolai felvételi jegyzék elérhető: itt.

BEISKOLÁZÁSI TÁJÉKOZTATÓ

 

Bajai Szakképzési Centrum

Kalocsai Dózsa György
Szakgimnáziuma, Szakközépiskolája és Kollégiuma

6300 Kalocsa, Asztrik tér 5-7.

OM: 203028

 

 

KIFIR - KÖZÉPFOKÚ FELVÉTELI INFORMÁCIÓS RENDSZER 

http://www.kir.hu/kir2_kifir

 

Miért válasszam a Dózsát?

  • számos képzés közül válogathatok
  • az itt szerzett szakmákkal el tudok helyezkedni
  • érettségi bizonyítványt szerezhetek
  • sokrétű informatikai ismeretekre tehetek szert
  • szakmai idegen nyelvet tanulhatok
  • elsajátíthatom az önvédelem fogásait
  • kiegészítő képzettségeket szerezhetek
  • részese lehetek a változatos kulturális-, sportéletnek

Amire építünk:

  • tudjuk, hogy vinni akarod valamire az életben
  • érdeklődsz a szakmád iránt
  • fejleszteni akarod a tudásod
  • tovább akarsz tanulni

Amit kínálunk:

  • tanulmányi ösztöndíj a hiányszakmákban
  • emelt és középszintű érettségire felkészítés
  • HATÁRTALANUL programok
  • kiegészítő bizonyítványok, oklevelek megszerzésének lehetősége: ECDL, CNC forgácsoló, robotprogramozó, CISCO, műszaki (CAD) rajzoló
  • másodszakmák megszerzésének lehetősége esti képzésben
  • tanfolyami képzések
  • kollégiumi elhelyezés
  • alapítványi támogatás
  • végzettségről Europass bizonyítvány igényelhető
  • ha nincs ötleted, érdeklődésednek és képességednek megfelelő szakmát keresünk Neked
  • szakgimnáziumban a főszakképesítés mellet mellék-szakképesítést is szerezhetsz

 

 

E-mail: info @dozsakalocsa.hu

facebook.com/dozsakalocsa

dozsakalocsa.blog.hu

 

Érdeklődni lehet:

Tel.: 78/461-600
Fax.: 78/461-178

Kérjük támogassa adója 1%-val iskolánk alapítványát!

„Ipari Iskola” Alapítvány

adószáma: 18350496-1-03

címe: „Ipari Iskola” Alapítvány  6300 Kalocsa, Martinovics u. 2.

6300 Kalocsa, Asztrik tér 5-7.
Tel.: 78/461-600 / Fax: 78/461-178
E-mail:Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.


Bajai Szakképzési Centrum központi weboldala:
http://bajaiszc.hu/

Bajai Szakképzési Centrum – Felnőttoktatás/Felnőttképzés
http://bajai.szcentrum.hu/

 

ekréta